Fri frakt Leverens inom 1-3 dagar 30 dagars öppet köp
Köpvillkor
Handla bra varor tryggt och enkelt hos Fyseum.se
Fyseum drivs av Nordic Rehab AB. Vår målsättning är att erbjuda ett optimalt omhändertagande för att snabbast möjligt bli lindrad eller botad från smärta, skada och nedsatt aktivitetsförmåga. Rörelse är bästa medicinen för många av våra sjukdomar och för att öka sin livskvalitét. Skydd och hjälpmedel som vi anser vara särskilt bra och som bidrar till ökad rörelse säljer vi.
Fri Frakt
Vi skickar fraktfritt från oss!
Undantag är om man önskar företagspaket då fraktkostnad tillkommer. Summan framgår vid orderläggandet.
Fraktsätt - privatpersoner
De flesta av våra paket skickas med Posten och en del, lite större skickas med DHL och du blir aviserad och kan följa ditt paket under leveransen. Joyaskor skickas dock alltid med DHL. Små paket landar vanligtvis direkt i er brevlåda och hämtas annars på närmaste utlämningsställe efter avisering till er mobil eller e-post.
Vi skickar fraktfritt från oss. Inga ytterligare kostnader tillkommer för leverans från vårt lager eller från våra leverantörer om inte detta överrenskommits eller tydligt förmedlats från oss.
Fraktsätt - företag
Företag kan välja mellan Postpaket/Schenker eller Företagspaket. Om företagspaket önskas levereras paketen direkt till företaget före kl. 16 dagen efter varorna skickats från oss. Kostnaden för företagspaket framgår tydligt vid betalningen. Om Postpaket/Schenker väljs blir frakten gratis men paketet kan behöva hämtas ut hos ombud.
Leverera till annan adress?
Vi skickar endast till den leveransadress som kunden uppger eller godkänner under köpprocessen, vilket per automatik är den folkbokförda adressen. Vi använder Klarna checkout och ibland (för vissa kunder) tillåtter Klarna att kunden ändrar faktura och leverensadress under köpet. Du märker om detta är möljigt för dig under köpet och det är tyvärr inget vi (Fyseum) kan påverka i det enskilda fallet. Har du några frågor om detta kan du ta kontakt med Klarna på nummer 08-120 120 10 eller via https://www.klarna.com/se/kundservice.
Leverans inom 1-3 dagar
Varor som finns på lager skickas ofta samma dag om beställningen läggs före kl. 15.00, vilket betyder att den normalt kommer fram till dig eller ditt utlämningsställe 1-2 dagar därefter. Undantagen är Joyaskor, se nedan. Om en vara tillfälligt tagit slut på våra två lager skickas den istället direkt från leverantör och om det gäller ett svenskt lager kommer den vanligtvis fram till dig inom 1-3 dagar från orderdatum. Är det exempelvis en tysk produkt kan det dröja 2-8 arbetsdagar. Om vi tror att vi i något fall har svårt att hålla vår leverenstid så kontaktar vi dig och du har då rätt att häva ditt köp.
Ordrar innehållande joyaskor skickas ofta samma dag om ordern läggs före kl. 13.
Vi skickar inte alltid delleverans på varor som vi normalt lagerför men som för tillfället är slut på lagerhyllan, vilket betyder att om en vara på ordern inte finns på lager så skickas ibland alla varor på ordern samtidigt först då den sista varan kommit till vårt lager. Om detta skulle uppstå kontaktar vi er för att höra hur ni önskar ha er leverans.
Om vi inte kan leverera er vara inom avtalad tid så kommer vi att informera om detta per mail till er uppgivna mailadress i samband med att ni placerade ordern. Ni har då rätt att häva köpet utan extra kostnader.
Faktura 0 kr samt kortbetalning och direkt banköverföring
Handla din vara på faktura och betala först efter att du fått hem din vara eller betala direkt vid orderläggande med kort eller direkt banköverföring. Allt betalning sker via Klarnas säkra och trygga betaltjänster. Fakturabetalning för privatpersoner kostar 0 kr.
Under betalningsprocessen väljer ni önskad betalningsmetod.
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter.
Frågor på din faktura eller betalsätt?
Har du frågor om din faktura från Klarna eller vill du ändra betalsätt i efterhand? Vänligen kontakta Klarna på nummer 08-120 120 10 eller via https://www.klarna.com/se/kundservice.
Företagsköp
Företag kan enkelt handla hos oss via Klarna Företag och få allt på faktura eller om så önskas betala direkt med kort eller banköverföring. Vid större beställningar tar vi även emot telefonorder. Kontakta oss först via Kundtjänstformuläret så ringer vi er. Vid företagsköp på faktura tillkommer 24 kr i fakturaskostnad.
En förutsättning för att genomföra köpet själv via Klarna Företag är att företagsadressen (fakturaadress) och leverensadress är densamma. Företag som önskar ha en annan leverensadress än till sitt företag och som godkänts av oss kan ändå handla, men faktureras direkt av oss och inte via Klarna. Om du önskar detta kontakta oss direkt innan köpet via e-post: kundtjanst[at]fyseum.se eller per telefon 031-788 50 00
Inloggade företag ser priser utan moms.
30 dagars öppet köp och ångerrätt
Vi tillämpar ångerrätt av ert köp enligt Konsumentverkets rekommendationer samt enligt distansavtalslagen och hos oss gäller 30 dagars öppet köp! OBS! Ångerrätten gäller bara om varan är intakt och oanvänd. Under de förutsättningarna kan du alltså försiktigt öppna förpackningen för att känna på produkten och prova storlek och på så sätt kontrollera att varan motsvarar dina förväntningar.
Returer, byten och reklammation
Om du önskar reklammera, returnera en vara eller hela ordern eller byta till annan storlek behöver du fylla i returformuläret https://fyseum.se/returer_byten. Vi återkommer till er inom 24 timmar och hjälper er. Om du returnerar till oss för byte av storlek så skickar vi den nya varan fraktfritt från oss. Du väljer själv hur du vill returnera till oss, men läs våra tips nedan OCH vi tar inte emot paket som skickats med "postförskott" eller "REK".
Tips vid returer
Returer till oss sker på egen bekostnad utom då det gäller reklammation eller om vi har packat fel. PostNords "brev skicka lätt" är ett relativt billigt och smidigt sätt att skicka medelstora paket upp till 2kg. Du genomför fraktköpet på webben och skriver ut fraktsedeln själv och går sedan och lämnar in paketet hos något av postens ombud. Både avsändare och mottagare aviseras via e-post både vid inlämnandet och vid uthämtande av paketet. Detta gör skickandet relativt säkert. Dock tar varken PostNord eller vi något ekonomiskt ansvar. Här är länk till bokningen: http://skicka2.posten.se/
Mindre varor går också att skicka med vanlig post/brev. Då ingår dock ingen avisering av försändelsen och varken PostNord eller vi tar något ekonomiskt ansvar.
Om du inte hämtar ut ditt paket?
Försändelse som ej utlöses varpå paketet går i retur till oss faktureras 199 kr per paket för att täcka våra kostnader för transport- och lagerhantering.
Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om ni utnyttjat er ångerrätt, betala tillbaka vad ni har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Ni får själv betala returkostnaderna när ni sänder tillbaka varan. Vi betalar dock alltid kostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror eller utbytta varor till er.
Faktura från Klarna
Har du frågor om din faktura från Klarna eller om du vill ändra betalsätt i efterhand? Vänligen kontakta då Klarna på nummer 08-120 120 10 eller via https://www.klarna.com/se/kundservice.
Försäljning till minderåriga
Fyseum.se ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Force Majeure
Fyseum.se fritar sig från skyldigheten att fullfölja sin del av avtalet och från skyldighet att erlägga skadestånd om Fyseum.se åtaganden inte alls eller endast till onormalt hög kostnad kan fullgöras på grund av krig, upplopp, blockad, eldsvåda, explosion, eller ingrepp av offentlig myndighet som Fyseum.se heller inte kunnat förutse. Fyseum.se är inte ansvarig för skada som beror av lagbud, myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet. Förbehållet i fråga om strejk, blockad, bojkott och lockout gäller även om Fyseum.se är föremål för eller själv vidtar sådan konfliktåtgärd. Fyseum.se är inte heller skyldigt att i andra fall ersätta skada som uppkommer om Fyseum.se varit normalt aktsamt. Fyseum.se ansvarar inte i något fall för indirekt skada.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.