Kundtjänst

Välkommen till Fyseum!
Vårt sortiment av ledskydd, hjälpmedel och specialskor är noga utvalt av våra ortopedtekniskt- och rehabiliteringsspecialiserade fysioterapeuter. Vi har sammanlagt 30 års erfarenhet av diagnostisering, rehabilitering, behandling och avlastning med skydd och hjälpmedel av skador och sjukdomstillstånd i kroppen. Vi vet när skydd skall användas och vad de skall uppnå och har valt produkter av högsta kvalitét, vad gäller både funktion och material, från världsledande tillverkare. Vår målsättning är att med våra varor hjälpa dig att minska risken för skada eller överbelastning eller bibehålla eller öka din aktivitetsförmåga om du redan befinner dig i en skadeperiod. 

Förutom att driva Fyseum.se driver vi även skadekompassen.se där vi hjälper befolkningen att finna information om sitt sjukdomstillstånd, lämplig egenvård och vilken behandling som finns att få i sjukvården och var man kan söka den. Vi driver även den idrotts- och ortopedmedicinskt specialiserade mottagningen Ortomed i Göteborg och Stockholm. 

Ställ frågor i nedanstående formulär

Här nedan svarar vi på de vanligaste frågorna vi fått rörande att handla i vår e-butik. Hittar du inte svaret på din fråga kan du ställa den i nedanstående formulär eller maila till kundtjanst[at]fyseum.se så återkommer kundtjänst eller någon av våra specialiserade fysioterapeuter. Mellan kl. 09-16 kan du även ringa oss på 010-160 3000. Svarar vi inte är vi upptagna med kund eller patient och ringer upp så fort vi kan. 

Jag är ny kund. Hur beställer jag?

För att beställa klickar du på den vara du är intresserad av. Jämför dina egna mått med måttabellerna och väljer storlek. Klicka sedan på knappen "Lägg i kundvagnen". Du kan därefter lägga andra varor i din varukorg genom att upprepa ovan nämnda förlopp. När du är redo att gå till kassan klickar du på "Din kundvagn" uppe till höger. Betalningsprocessen är trygg och mycket enkel. Kontrollera dina varor och följ anvisningarna. Du får senare i betalningsprocessen välja betalsätt och ser tydligt totalkostnaden. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år) i våra köpvillkor.

Kan jag kontakta er?

Du är varmt välkommen att kontakta oss via nedanstående formulär eller maila oss på kundtjanst[a]fyseum.se. Uppge gärna ditt telefonnummer ifall vi behöver ringa dig. Vi besvarar alla mail och hjälper dig så att du blir nöjd.

Du kan också kontakta oss via telefon: 010-160 3000 (mellan kl. 09-16). Om vi inte svarar beror det på att vi är upptagna med annan kund eller patient och återkommer då så fort vi kan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Leverans 

Beställningar som görs före kl. 15 och som inte innehåller Joyaskor skickas vanligen samma dag, vilket innebär att du har varan inom 1-3 arbetsdagar. I undantagsfall, om den beställda varan inte finns på lager, meddelar vi dig den beräknade leveranstiden, vilket brukar vara mellan 2-8 dagar, och du har då självklart rätt att häva köpet. Vara som är angiven som en beställningsvara har normalt en leveranstid på mellan 2-8 dagar. Normalt sett får du ett mail ganska omgående efter att du lagt din order. Om du inte får ett mail från oss inom 3 arbetsdagar från orderbeställningen så kontakta oss gärna.

Ordrar som innhåller Joyaskor skickas vanligen samma dag om ordern läggs före kl. 13.

Små paket landar vanligtvis direkt i er brevlåda och hämtas annars på närmaste utlämningsställe efter avisering till er mobil eller e-post. 

Företag kan välja fraktsättet "Företagspaket" och får då garanterad leverans till "sin dörr" (kostnad för företagspaket tillkommer, se nedan).

Vid beställningar av lagervaror och angivna beställningsvaror, förbehåller Fyseum.se sig rätten att skicka den delvis eller samlad, när beställningsvarorna är på lager. Alla varor levereras så länge de finns på lager.

Hur mycket ska jag betala i frakt?

Vi skickar fraktfritt från oss med posten eller DHL. Små paket landar vanligtvis direkt i er brevlåda och hämtas annars på närmaste utlämningsställe. 

Företag kan välja att ändra det förvalda fraktfria frakatsättet till "företagspaket" och då tillkommer en avgift. Denna avgift framgår då tydligt i kundkorgen under köpprocessen.

Levererar ni till mitt land?

I dagsläget levererar vi bara till Sverige.

Kan ni lägga paketet på en avtalad plats?

Nej, vi kan endast leverera till den under köpprocessen uppgivna leveransadressen och enligt de förfarande som är standard för våra fraktbolag. Vi gör inte individuella avtal.

Kan ni leverera till annan adress?

Vi skickar endast till den adress som kunden uppger eller godkänner under köpprocessen, vilket per automatik är den folkbokförda adressen. Vi använder Klarna checkout och ibland (för vissa kunder) tillåtter Klarna att kunden ändrar faktura och leverensadress under köpet. Du märker om detta är möljigt för dig under köpet och det är tyvärr inget vi (Fyseum) kan påverka i det enskilda fallet. Har du några frågor om detta kan du ta kontakt med Klarna på nummer 08-120 120 10 eller via https://www.klarna.com/se/kundservice.

Hur gör jag om jag vill returnera, byta eller reklammera en vara?

Du har alltid rätt att ångra ett köp (inom 30 dagar) och det går utmärkt att byta storlek. Dock gäller våra regler om ånggerrätt vid byten och vid ångrat köp. Se våra köpvillkor. Vi skickar alltid utbytesvara fraktfritt från oss. Vid alla typer av returärenden vill vi att du fyller i returformuläret https://fyseum.se/returer_byten. Därefter återkommer vi till dig för vidare instruktioner och hjälp.

Du kan läsa mer om returhantering på vår sida om "köpvillkor". 

 

Kundtjänst

Namn:
E-post:
Fråga:
XYSCeU
Kod från Captcha-bild: *